Waar gaat het heen??

• Loes

Ik kick op geboorte-borden. Was net aan het fietsen en kwam er weer een tegen.

Het arme kind heet: Marietje.

Waar gaat het heen?????????

Gaan we dus echt terug in de tijd!

Zal ik de komende tijd op mijn fiets meer van dat soort teleurstellende borden tegen komen:(

Misschien is het wennen? Maar ik hoop dat deze rage snel over waait, net als de flippo's.

Groetjes Loes

• ollie

deze naam werd hier pas ook al een keer gemeld

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=339&i=442882&t=442882

als dit inderdaad de nieuwe trend is :(

• jonne

Ik hou wel van terug in de tijd. De trent van Sterre, Vlinder, Wolf, Beer etc. Vind ik nog verschrikkelijker,

Of namen in de trant van Orlando, Fashiony, jayden etc.brr.

• Ella.mv.Fien

Ik vind het niet zo verkeerd hoor,

Wij krijgen een bregje, vind ik dezelde lijn naam.

• Floor

Ik vind het helemaal niet zo erg! Liever later wel Marie zeggen. Ik vind de laatst genoemde Tijger veeeel erger! Net als de namen die Jonne noemt (m.u.v. Sterre).

• Lisa mv Jélin

Ik hou sowieso niet van verkleiningen. Maar Annemarie vind ik wel een leuke naam. Marie vind ik echt té gedateerd.

Ik zou het leuker vinden als ze voor Annemarie gekozen hadden en dan de eerste jaren als bijnaam Marietje zouden zeggen…

• ollie

Bregje valt voor mij in een hele andere categorie!!

Bij de naam Marietje zie ik meer de namen Pieta, Drieka, Nel, Sjaan ed.

Bij Bregje denk ik meer aan Meike, Hilde, Femke ed.

• xEmx

Leuk!

Marietje wordt straks Marie. Helemaal leuk. Vele malen beter dan al die verschrikkelijke namen die ik hier langs zie komen. Er zijn er in voorgaande berichten al heel wat genoemd.

• jo mama van 3

Marietje als Marie vele malen mooier, maar vind de reactie wat overtrokken hoor: gewoon een oud-hollandse naam…niets mis mee!

Jo

• Blue

Ik vind Marietje in ieder geval beter dan al die Engelse/Amerikaanse namen van de laatste jaren.