Zusje

• Zea

Oma van manlief heette Zus. Weet eigenlijk niet of het ook haar officiele naam was, maar zeker de roepnaam.

Tja, ik zou er niet voor kiezen, maar het klinkt wel héél lief :-)

Wat me vooral tegenstaat is dat ze wel meer is dan ‘zusje’, ze is ook dochter en straks vriendin, moeder, vrouw, juf, advocate weet ik het. Een algemene naam om op terug te vallen zou ik fijn vinden - als ik Zus(je) zou heten.

Pup voor een jongen vind ik wel héél zielig. Zie er een goudvis bij, hihi.

Zea

• mv Jisse & Mees

Ah wat erg zeg!Ik vind t wel een lief “bijnaampje”maar dit kan toch niet!Ole vind ik daarintegen wel heel erg leuk.Maar ook Kick en Pup vind ik echt niet mooi.

Voor mij is Zusje het zelfde als je kind Mensje noemen!

gr mama van Jisse en Mees

• Lieve

Nog meer NRC-lezers :D Ik kijk ook altijd meteen naar de geboorteberichten ;)

Kick, Ole & Pup vind ik echt belachelijke namen.

Kick - Ik houd niet van Engelse namen, en al helemaal niet als het ‘schop’ betekent.

Ole - Echt super lelijk voor een jongen, en ik moet denken aan Ola-ijs.

Pup - Te triest voor woorden, ik vraag me af of het niet gewoon de hond is…

Rijk vind ik wel weer leuk, zo had ik geheten als ik een jongen was :D Maar ik heet toch veel liever Lieve :)

Zusje vind ik ook een hele leuke lieve naam, maar inderdaad niet echt als voornaam.

Mijn jongste zusje heeft de naam Zusje als tweede naam. @ Teuntje: Deze werd ook geopperd door mijn één na jongste zusje die toen 4 was, en Zusje is nu dus de tweede naam van mijn jongste zusje :D

Liefs,

Lieve

• Lisa mv Jélin

Leuke bijnamen misschien, maar echt verschrikkelijk om zo te heten :-S

• Coco

ja ik had ook een tante Zus, tante Tee, tante Muis, tante Ietje, oom Broer, … maar dat waren koosnamen :D dan vind ik het wel leuk