Gelezen:
Geboren:
Zusje, andere kinderen heten Kick, Ole, Pup en Rijk.
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar vind het wel erg leuk. Ik krijg zelf na 3 jongens een meisje en de jongste heeft ook al eens de naam Zusje gesuggereerd.
Ik las het ook
Je kon me oprapen. Kick, Ole, Pup, Rijk en Zusje heeft meer weg van een illustere stripfamilie dan van een stel Nederlandse kinderen.
Rijk vind ik leuk - want stoer en Nederlands - en Ole is redelijk normaal hier. Kick, Zusje en (met name) Pup vind ik meer geschikt voor dieren dan voor mensen. Alhoewel je Kick en Zusje (ouderwets!) vaker hoort, blijf ik het “niet-namen” vinden.
Fenna
Tja ik houd sowieso niet van dit soort namen
Ken in mijn omgeving wel een Kick, Bor en Pip,
Kick's geboortekaartje stond op: Kickuh!
zusje spreekt voor zich waarom je dat niet leuk zou vinden
Pup vind ik het wel het meest zielig zeg~!! dat is gewoon een puppy dus, een pup - hondenjong.
tja….
Rijk en Ole vind ik nog wel leuk. Maar Rijk zou ik toch nooit overwegen.
Ik ken ook een Kick (van ver in de 30) en er is ooit een voetballer geweest die Kick heette (Wilstra). Ken die dus wel als naam, en vind hem ook wel oké, maar zou hem zelf nooit geven.
Zusje als officiële naam vind ik vreselijk. Ik had vroeger wel een ‘tante Zus’, dat was een van de zussen van mijn oma. Geen idee hoe ze echt heette, maar ze werd dus altijd ‘Zus’ genoemd. Ook mijn broer, zus en ik spreken elkaar wel aan met ‘Broer’ en ‘Zus’, wat als soort koosnaam best leuk is. Maar ik moet er niet aan denken dat het een echte naam zou zijn…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?