vraag schrijfwijze

• Ella.mv.Fien

Wij hebben voor onze docher de naam Imme Bregje al een tijdje. Bregje word haar roepnaam.

Bregje is een vernoeming naar mijn oma waar ik altijd een hele leuke band mee heb. Nu ben ik er wekenlang vanuit gegaan dat de schrijfwijze brechtje was omdat ik dit mooier vind maar dat is dus niet zo. Nu twijfel ik welke ik zal gebruiken.

Brechtje vind ik mooier geschreven maar ik wil toch ook wel gewoon goed vernoemen bovendien spreken we de t toch niet uit.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt.

• Lizzie

Ik vind Brechtje ook leuker geschreven dan Bregje. Bregje vind ik er wat ‘dommig’ uit zien. Sorry ;)

Groetjes Lizzie.

• Blue

En als je dan Brechje (zonder -t) neemt?

• Rubina

Brechtje! Ik ben het met Lizzie eens qua uitleg!

• CarlZ mv3+?

Imme Bregje: heel mooi!

• Lena

Dan zou ik voor Brechje gaan, zonder t dus.

De naam van een vriendin van me wordt ook zo geschreven.

• Roos

Even afgezien van wat ik zelf mooier vind (Brechtje). Ik zou voor Imme Bregje gaan, echt vernoemen is toch de naam gevruiken van diegene naar wie je wilt vernoemen. En zeker als het voor een tweede naam is zou ik dat gewoon doen.

• Ella.mv.Fien

Roos, Bregje word ook de roepnaam.

En zonder t doe ik niet want dan vind ik het nog steeds met t mooier staan en dan vernoem ik niet helemaal goed dus dan heb ik geen van beide.

Ik dacht dat bij Fien misschien bregje mooier was.

• nikki

ik vind brechje goed kunnen!

maar mischien wel eerder als 2e naam..maar dat is mijn smaak

• Jac

Aangezien de naam de roepnaam wordt is t toch wel heel belangrijk dat jij helemaal tevreden bent met de naam! Als jij Brechtje mooier vind staan, zou ik dat doen.

De uitspraak is hetzelfde, dus toch een hele duidelijke vernoeming!