Mira

• Mam van BMP

Echt een zeur naam!

Merel vind ik ook absoluut niet mooi maar zeker beter dan Mira!

Wat ik wel leuk vind is Mila.

• Jo

Ik vind Mira een mooiere naam dan Merel. Ondanks (of dankzij?) het feit dat de hond van mijn grootouders zo genoemd werd.

• Lieve

Doet me een beetje denken aan het Spaans, maar dat is puur míjn associatie denk ik. Ik heb Spaans als eindexamen vak en ik deed daarom dit jaar mee aan een uitwisseling met Spaanse leerlingen, die school had geregeld. Een rondleiding door A'dam kon natuurlijk niet ontbreken en al die Spanjaarden zeiden echt de héle tijd: ‘Mira, mira!’ (Kijk, kijk!) Ik dacht dat ik gek werd :P

Als ik dan toch een persoon bij ‘Mira’ zou moeten bedenken dan denk ik aan een mooi (half-)Marokkaans meisje.

Liefs,

Lieve

• Marre

Mira is niet mijn smaak, vind Merel dan leuker.

• Rianne

Leuke naam hoor!

• San mv 2

Ik ken twee heerlijk Hollandse meisjes: Mira en Myra.

Voor deze keer vind ik de Y niet storend.

Grappig dat er zo verschillende associaties zijn met een naam. Ik begrijp nooit zo goed waarom ernaar wordt gevraagd op dit prikbord. Het gaat toch vooral om je eigen associatier met een naam? Wat maakt het nou uit wat iemand anders erbij denkt? Je kindje zal er niet anders door worden. Toch??

• Mira

Ondanks dat ik af en toe prik onder de naam Mira vind ik het persoonlijk geen mooie naam, Merel vind ik mooier

• Lila

Mwah ik vind het niet zo mooi, maar ook niet echt lelijk.

Merel leuker, of Merle!

• Lizzy26

Zowel Mira als Merel vind ik mooie namen.

Voor mezelf zou ik nu vast en zeker voor Merel kiezen, maar dit is eigenlijk vooral omdat de Jack Russel van de geburen Mira heet!