hulp gezocht bij tweede en derde naam

• mam-in-spe

Hallo

Ik ben nu 16 weken zwanger en we zijn druk bezig met het zoeken naar namen. Een roepnaam komen we wel uit voor zowel jongen als meisje. Maar waar ik een beetje mee zit zijn de tweede en derde naam voor een jongen. Ons kindje wordt niet gedoopt, maar we willen hem/haar wel graag vernoemen naar de opa's. De opa's heten Gerard (Geert) en Jan. Als het een meisje wordt dan willen we haar ….. Geertje Janneke noemen. Als het een jongen wordt dan weet ik het dus niet. Ik wil wel namen die vernoemen naar de opa's, maar niet die namen overnemen. Iemand ideeën???

groetjes B

• Eponine

Persoonlijk zou ik gewoon voor Gerard/Geert Jan of Jan Gerard/Geert gaan.

Anders misschien:

Ger Jean

Gerben Jannick

• mar10e

waarom niet gewoon Geert Jan? 2e en 3e namen zijn niet altijd even mooi kwa naam maar de vernoeming maakt het mooi!!!

mijn oudste heeft als 2e en 3e naam Teunis Pieter…ook niet bepaald mijn smaak maar ach wat gebruik je die namen nu? en mijn man stond erop dat zijn oudste zoon naar hem vernoemd zou worden……maar mijn voorwaarde was dan wel weer dat ik de eerste naam mocht geven………..uiteindelijk is het Tim geworden (ook niet mijn eerste keus :( ) terwijl ik hem zooooo graag Thijn had willen noemen!!! mannen :(

bij de andere 2 heb ik meer te zeggen gehad :)

Seth vond IK een mooie naam en Jacob is naar mijn moeder vernoemd (Jacobje)

Rik…..tja we wilden graag mijn man zijn vader vernoemen dus Hendrik Cornelis voluit en daar is Rik uitgekomen als roepnaam, terwijl mijn man hem gewoon Henk wilde noemen!!!

• Kim

nog meer opties:

meisje:

Gerjanne,

Geertje Janne/Janna

Gera Janne/Janna

Gerdi Janne/Janna

jongen:

Gerjan (vind ik leuk!)

Het hangt ook wel een beetje van de roepnaam af!

groetjes

• mam-in-spe

dankjewel voor de reacties tot zover! Ik vind het fijn als mensen meedenken, dan kom ik op nieuwe ideeën. Ik laat het in ieder geval weten als we eruit zijn!

De voornaam wil ik niet verraden ivm eventuele meelezers…

groetjes B