Meisjesnaam, met een m

• Zea

Hai,

Manlief wil eigenlijk geen ‘m’, maar deze vindt hij wel leuk: Muze.

Andere naam die bij mij weer komt bovenborrelen (ik vraag me af of het een bestaande naam is, of een hersenspinsel van mezelf): Vure.

Ik hou van deze klank, wat vinden jullie ervan?

Zea

• anny

Vind het niet echt gangbare namen. maar hoe ligt de klank? Muu-zee en Vuu-ree?

ik zou er niet voor kunnen kiezen.

• Lieve

Hoi Zea!

Wat grappig dat je met die naam komt, ik ben er namelijk ook he-le-maal verliefd op!

Muze, wauw wat een geweldige naam. En wie wil er nou niet Muze heten trouwens!

Mijn ouders zijn bevriend met mensen die hun dochtje Muze hebben genoemd. Woont hier in de straat, wat een lief meisje is dat ook! Laatst heeft ze een zusje gekregen: Roze (uitgesproken als de kleur). Ook die naam vind ik súper! Het is ook nog eens heel leuk dat hun ouders muzikante & kunstenaar zijn, dus ze hebben echt namen gegeven die bij hen passen! Maar ook als je geen muzikant/kunstenaar bent is het een super mooie naam om aan je dochter te geven! Net als Roze! God, I lóóóóve these names.

Vure vind ik ook erg mooi! Het enige is dat Muze & Roze misschien een iets leukere betekenis hebben.

Namen die je misschien ook leuk vind, als je Muze & Roze leuk vindt:

Merle

Mirthe

Mirre

Mirle

Veerle

Suze

Sterre

Eefje

Lieve

Vive

Belle

Elfe

Lize

Diese

Fieke

Intse

Imre

Linde

Lente

Yune

Bjinse

Zonne

Liefs,

Lieve

• Jac

Ik vind Muze echt een hele mooie naam!

Zelf ben ik geen fan van namen die op e(uh) eindigen of namen met een u erin, dus dit is echt een uitzondering hahaha. Ken de naam al een tijdje, moest er eerst heel erg aan wennen, maar vind em nu helemaal geweldig.

Heb nog nooit van Vure gehoord, maar vind em niks, veel te hard.

• Zea

Hai Lieve,

Wat een leuke reactie, ik word er helemaal blij van :)

Roze is niet mijn ding, ik las in eerste instantie roo-suh. Rosa vind ik wel een erg mooie naam, maar dat is weer heel anders. Ipv Yune, staat Juna hier op het lijstje.

Mijn dochters heten Inte (lijkt wel op jou Intse en Lente) en Lotis. Muze vind ik er leuk bij, Vure ook. En ik vind Vure wel een mooie betekenis, ik hou wel van vuur: lekker warm, beetje spannend, mooie kleuren, onvoorspelbaar ;-)

Zea

• Zea

Ik zoek ook niet-gangbare namen, dus dat komt goed uit :). Je spreekt het inderdaad uit zoals het er staat.

En ja, niet gangbare namen daar kiest niet iedereen voor, gelukkig :)

Zea

• nikki

het is niet mijn smaak maar

inte lotis en muze klinkt wel erg goed hoor!!!

• Lauren

Wauw! Ik had ook nog nooit van die naam gehoord maar vind m erg mooi! Ik zou het zelf denk ik nooit kiezen, maar zeker bij de namen van je kindjes past ie erg goed! Mooie combi en mooie betekenis!

• Lieke

Hoi Zea,

Vind Inte heel leuk! Lotis zou ik liever Lotus hebben maar ook heel mooi! Wat dacht je van;

Mirthe

Malou/Milou

Nikki

Zaemi ( spreek je uit alas Za - eem - i)

Meike

Day

Daisy

Vind Muze en Vure trouwens Sterke namen!

• isra

PRACHTIGE NAMEN VIND vURE MOOIER DAN MUZE ( oeps capslock) vure wat sterker, en bij muze denk ik aan muizen