Feather, Mount & Birdie

• Lieve

Hoi hoi!

Ik vroeg me af wat jullie van deze namen vinden: Feather (Fedder), Mount (als in Mount Everest) & Birdie (Burdie).

Feather, Mount, Birdie & hun ouders komen vaak bij ons over de vloer, dus ík ben er aan gewend, maar wat vinden jullie; leuk, apart, afschuwelijk?

Liefs,

Lieve

• Ellen

mijn eerste reactie is

“oooh nee”

maar dan

na even wennen en

“naamproeven”

ja, ok de klank van Fedder, Mount en Birdie vind ik leuk, maar ik zou deze namen niet geven als enige naam, zodat de kinderen later knn kiezen.

Feather (zoals het Engelse veer vind ik wel een mindere schrijfwijze)

groetjes!

Ellen

• Pietje Puk

Afschuwelijk

• Blue

Alle 3 de namen zijn totaal niet mijn smaak.

Mount vind ik nog de beste van de 3.

• Lieve

@ Ellen: Ik snap dat je er inderdaad even aan moet wennen! Als ik erover nadenk denk ik ook: tja, aparte namen… maar de klank vind ik leuk! Feather & Birdie klinken lief en Mount lekker stoer, vind ik. Wat ik er trouwens vergeten bij was te zeggen is dat Feather en Birdie meisjes zijn en dat Mount een jongetje is.

Of ze nog meerdere namen hebben weet ik niet, maar ik zal het ze morgen eens vragen. Ze logeren nu namelijk bij ons (daardoor kwam ik er ook op ;))

Wat wel grappig is, is dat Feather (11) het beste vriedinnetje is van mijn zusje Veerle (11). We noemen ze vaak Feather & Veertje :D

Birdie (7) is een vriendinnetje van mijn zusje Zonne (7).

Liefs,

Lieve

• Nina

Vreselijk! Puur om de engelse betekenis al, dat doe je je kind toch niet aan?

• Lieve

@ Pietje Puk & Blue: Haha, ja kan ik ook goed begrijpen hoor! Wat voor familie verwachten jullie er trouwens bij? Ben ik wel benieuwd naar!

@ Nina: Ja, klopt in het engels is het dus: Veertje, Opstijgen & Vogeltje…

Nu ik er zo over nadenk, misschien hebben ze ‘a thing’ voor de lucht… Haha, ik heb hier nog nooit zo over nagedacht, maar hun vader is piloot! Ik weet ook dat hun ouders elkaar hebben ontmoet in de lucht zeg maar, want hun moeder was vroeger stewardess. Grappig!

Liefs,

Lieve

• Blue

Wat verwacht ik er voor een familie bij…

Een vader die piloot is en een moeder die stewardess was ;) (grapje)

Ik vind het wel namen voor een gezin dat meespeelt in de serie “Gooische Vrouwen” (denk aan het personage Anouk, met haar dochter Vlinder), een beetje een kunstzinnig gezin.

• Coco

ik vind het echt vreselijk, sorry.

ik zie idd ook een goois gezin erin, maar dan alleen omdat ik die mensen meestal een beetje erg inhoudsloos vind overkomen - veel op de buitenkant gericht - daar doen deze namen me ook aan denken dus. ik vind het afschuwelijk voor de kinderen :( sorry dat ik het zeg. Laten we zo apart en leuk mogelijke namen verzinnen… huisdiernamen.

Zo en nu weer terug naar de lieve modus: ik denk dat als je eraan gewend bent het wel anders is. Ken ook een gezin met twee aparte jongensnamen en mijn nichtje en neefje hebben ook wat apartere namen, allevier zou ik ze echt niks vinden als ik het gezin zelf dan niet kende. Alhoewel ik moet toegeven dat 1 van die gezinnen wel een béétje voldoet aan de vooroordelen die ik hier soms lees over ‘dat soort’ namen. ;)

Het tweede gezin echter met de aparte namen voldoet helemaal niet aan de vooroordelen die bij de namen van kinderen vaak gepaard gaan.. het zijn dan wel namen die je echt nooit hoort maar toch. Maar ja ik ben ze alle vier gewend en zie gewoon die kindjes en vind ze alle vier daarom leuk.

Had ik ze hier echter voor het eerst gehoord had ik gezegd: VRESELIJK!!! Wat doe je je kinderen aan :D

• choclatss

Feather (Fedder), Mount (als in Mount Everest) & Birdie (Burdie).

Echt NIET mooi vind ik Burdie (o.a door die ie klank op het einde.

Zelden vind ik een naam met Y/ie klank op het einde mooi

De minst erge vind ik dan Mount ! Die klinkt dan nog wel krachtig en staat geschreven wel leuk.

Feather…. tsja ik zou hem zefl nooit gegeven hebben, maar lelijk….nee gewoon niet mijn smaak. Net als Hope, Beautiful, Future, Star.

Dan had ik liever voor Veer gekozen die je altijd ook Veertje kan noemen.