geboortekaartjes?

• Zonne

Hallo,

Ik verzamel geboortekaartjes en ook met de naam van onze… hond: Lenka.

Ik heb één kaartje, is Lenka dan zo'n speciale naam?

Volgens mij komt de naam in België nog wel eens voor?!

Wie kan mij er meer over vertellen?

P.S. En mocht je geboortekaartjes voor mijn verzameling hebben lees ik dat gráág van je, álle kaartjes zijn welkom!!!

• maut

Hoi,

Ik ben van België en had de naam nog niet gehoord voor gisteren.

Gisteren was mijn dochter naar een quiz op tv aan het kijken (ketnet denk ik, kan ook ned3 geweest zijn) en daar was er een meisje met de naam Lenka.

Ik herinner het me nog, omdat ik het zo'n mooie naam vond.

Even getwijfeld om hem op mijn lijstje te zetten, maar mijn dochtertje heet Nika, teveel -ka dus. (wat vinden jullie?)

Als ik er toch voor ga, zal ik het hier laten weten en krijg je een geboortekaartje.

Heb het nog even opgezocht, er zijn in België 8 meisjes geboren sinds 9 april 2008.

Groetjes,

Maura

• Lesley15

Mijn nichtje heet zo, had er ook nog niet van gehoord, maar nu klinkt de naam vrolijk omdat het een vrolijk meisje is.

Een russische meisjesnaam met betekenis: verlichtende.

• S.

Ik zat vroeger in de kleuterklas bij een meisje dat Lenka heet. Best een leuke naam, maar wel wat buitenlands…. daarom niet helemaal mijn smaak. Hou meer van Nederlandse namen.

• Zonne

Hallo Maut,

Leuke reactie!

Mócht je voor de naam LENKA gaan ontvang ik héél gráág een geboortekaartje!!

Maar je mag me er evengoed een sturen, vind ik erg leuk, hoor!!!

Nika en Lenka is inderdaad veel …ka, maar Ni… en Len… is wel heel anders en als je kindjes roept kort je al snel af met Niek en Lenk, toch?

Ik ben erg benieuwd waar jullie voor kiezen!

Wanneer moet je kindje komen?

Hartelijke groet,

Joke

• Zonne

Hallo Lesley15,

Ik zou héél graag een geboortekaartje van je nichtje LENKA ontvangen voor mijn verzameling Lenka's…

Is dat misschien mogelijk? Ik zou er héél blij mee zijn!

Graag lees ik dat van je.

Groet,

Zonne