Moeten namen bij elkaar passen?

• Ikke

Ons oudste dochtertje heet Felicity en voor onze tweede dochter hebben we Jade (jaa-duh) in gedachten. Vinden jullie dat kunnen of moeten namen van zusjes bij elkaar passen?

En wat voor naam zouden jullie als tweede naam kiezen bij Jade?

• Ellen

hoi!

nee, ik vind eigenlijk niet dat ze moeten passen

Felicity en Jade

vind ik wel passen, je zal jade wel niet op z'n Amerikaans uitspreken maar dat vind ik ook mooier.

enkele namen bij Jade

Jade Céleste

Jade Leonore

Jade Susanna

Jade Carole

Jade Charlène

Jade Yvana

Jade Soraya

Jade Bettina

Jade Angelina

Jade Tessa

zoiets?

groetjes

• Lieke

Ik vind het kunnen!

Felicity en Jade

Heb het idee dat er bij Jade als tweede naam wel een wat langere en/of luxe naam hoort!

Jade Charlotte

Jade Marie (niet luxe of lang maar wel mooi)

Jade Gwinne

Jade Danielle

Jade Florine

Jade Annebelle

Zit er iets voor je tussen?

• Rubina

Ik vind het niet kunnen. De namen vind ik te anders! Qua lengte, lettergrepen en soort naam.

Bij Felicity vind ik namen als:

Cheyenne

Cantara

Malincha

Stephanie

Celeste

Soraya

Een betere keus.

• Lins

Rubina,hoe kom je bij mijn naam?Malincha is nogal zeldzaam.Heb hem hier ook zelden zelf genoemd,volgens mij.

• Zea

Nou, tot op zekere hoogte vind ik het wel mooi als namen in 1 gezin een beetje dezelfde stijl hebben, maar het móet niet ;-)

Een oerhollandse naam als Femke, Nienke of Tineke zou ik niet kiezen. Maar Jade klinkt prima.

Ik zou gewoon voor de voor jullie mooiste naam kiezen! En toevallig vind ik Jade prachtig!

Zea

• nikki

het kan opzich wel,maar ik vind een naam als die rubina heeft opgenoemd beter passen.

• Nina

Ben het met Rubina eens, vind de twee namen een verschil van dag en nacht.

• BTRT

Ik vind het prima passen samen… vind het net ordi worden als je er namen zoals genoemd door Rubina naast zet. Ik vind wel dat je een beetje moet kijken naar de combi van namen, maar het is geen must… En Jade past er goed genoeg bij.

Als voorbeeld: Henk en Giovanni naast elkaar is een beetje raar…

Maar als je Maurits (kak) en Giovanni (ordi) toevallig leuk vind…prima toch.

• pien

En sinds wanneer zijn Italiaanse namen ordi?

Ik denk dat dat alles behalve juist is.

Maar als je Jade op zijn engels uitspreekt, past het wel misschien iets beter bij Felicity.

Maar je kiest zelf een naam omdat je die mooi vind en niet omdat iemand van mening is dat het niet kan, toch?