Wat vinden jullie...

• Katrien

Ik ben nu 31 weken zwanger van onze derde zoon. Nu willen we hem graag vernoemen naar de overleden moeder van mijn man. Zij heette Helene en als tweede naam had ze Lucia dus: Helene Lucia

Nu willen we ons kindje als tweede naam de naam Lucas geven, als vernoeming naar de naam Lucia.

Vinden jullie dit een goede vernoeming of te ver gezocht? Mijn man wil absoluut ons derde kindje als tweede naam NIET bv de naam Lennert of Leen geven (zodat meteen echt duidelijk is dat zijn tweede naam een vernoeming is naar de naam Helene).

Vinden jullie Lucas dus een goede optie?

Bedankt alvast!

• Mam van BMP

Mijn idee zou zijn: dan maar niet vernoemen!

Het is de moeder van je man, maar hij zelf wil dus blijkbaar die naam niet.

Lucas vind ik idd te ver gezocht. Je vernoemt dan iemand met een andere naam die ook niet eens naar de persoons roepnaam verwijst.

• Roos

Ik vind Lucas vrij ver gezocht, Lennert ook trouwens. Leen of Lucius zou ik nog ‘logische’ opties vinden.

• ***Noni***

Niet vergezocht vind ik juist. Alleen kennen misschien weinig mensen de tweede naam, dus zal het gros misschien niet weten dat het vernoemen is.

Om die reden zou ik het denk ik zelf niet doen.

• ollie

Vernoemen vind ik een persoonlijk iets, wie of hoe je vernoemt is aan jezelf.

Als jullie beiden het gevoel hebben dat je met Lucas, je schoonmoeder hiermee herdenken/vernoemt, is het naar mijn gevoel een goede keuze.

Mijzelf zou het niet uitmaken of een ander direct doorheeft dat het een vernoeming naar haar is. Dat doe je toch meer voor jezelf en niet voor een ander. En je zoon kun het later uitleggen hoe het zit.

Wil je man overigens de naam Helene niet vernoemen of vind hij de optie's die geeft niet leuk?

• Joop

Als jullie dat een mooie vernoeming vinden; gewoon doen. Vernoemen doe je toch ook voor jezelf, om iemand te gedenken ofzo.

Als mensen mij vragen of ik vernoemd ben moet ik ook eerst mijn doopnamen vertellen én zeggen hoe mijn oma heette, dat wéten mensen toch ook gewoon niet later?

Als het voor jezelf maar duidelijk is! En Lucas: mooie naam!

• nikki

ik vind het wel kunnen.en niet te ver gezocht.

ik heet met mn tweede naam leonie…opa heette leon..vind ik ook duidelijk!

het gaat om het gevoel,jullie moeten het snappen en begrijpen.niet de buitenwereld!

gewoon lekker doen dus.. lucas.

• @lie

Lucian vind ik dan duidelijker.

• Elin

Ik vind Lucian of Lucius duidelijker, maar Lucas is ook een prima optie hoor.