Combinatie voornaam - achternaam

• Esther

Het is nog niet aan de orde, maar met een grote interesse voor namen ben ik er (natuurlijk) al wel mee bezig.

Onze achternaam begint met een T en ik vind een aantal namen die beginnen met een T erg leuk, maar ik vind dat zo ‘rijmerig’ klinken.

Bijvoorbeeld: Thirza Tijssen, Thomas Tijssen

En dan vind ik ook een aantal namen die op een T eindigen mooi, maar is dat goed uitspreekbaar?

Bijvoorbeeld: Marit Tijssen

• Lieve

Thirza Thijssen & Thomas Thijssen vind ik prima kunnen, maar Marit Thijssen vind ik een beetje een tongbreker…

• nikki

als de eind letter van de voornaam eindigd met dezelfde begin letter van de achternaam klinkt het idd niet!

bv idd marit tijssen

• Suus

Ik heb geen probleem met Marit Tijssen. Je kunt er voor de zekerheid nog Marit Lena Tijssen van maken ?

Thomas Tijssen kan ook, alleen Tije Tijssen weer niet ;)

• Esther

We willen wel een tweede naam geven, maar dan blijft het bij één roepnaam en blijf het voorstellen dus toch bijvoorbeeld Marit Tijssen.

Ik merk zelf dat ik als ik het bewust uitspreek er geen moeite mee heb maar als het sneller uitgesproken wordt het niet duidelijk meer is en de -t van Marit wegvalt.

Jammer.. ik vind het een mooie naam.

• Jac

Ik heb niet zo'n probleem met Marit Tijssen, vind het wel kunnen.

Tess Tijsen vind ik juist weer niet kunnen. Vind namen waarvan de 1e letter van de voornaam en achternaam gelijk zijn vaak zo stripboekachtig. Weet ff niet hoe ik t beter uit moet leggen.

Wij hebben meerdere namen die we leuk vinden die met dezelfde letter als onze achternaam beginnen, maar kiezen er bewust voor die niet te kiezen. Hoe mooi ze ook zijn….

• mar10e

weet je zo kun je overal een probleem van maken…ik ken een Owen Kenneth Bowen, maar Kenneth word uiteraard nooit gebruikt dus is het Owen Bowen……in het begin dachten we nog van…..oooohwkeeee….maar het went snel ;)

ik zou zeggen, ga op je gevoel af ;)

• Lieve

Wat vind je van:

Marin Thijssen

Malin Thijssen

Mirée Thijssen

Mirthe Thijssen

Merle Thijssen

Maren Thijssen

Marte Thijssen

Mirre Thijssen

Marieke Thijssen

Valt denk ik een beetje in dezelfde categorie als Marit, maar beter uit te spreken na Thijssen

Liefs,

Lieve

• Kim

Ik vind voornamen die eindigen op een T ook niet zo mooi bij Tijssen. Het wordt dan inderdaad lastiger uit te spreken. Ik zou dus niet Marit Tijssen doen of Gerrit, Bart etc. Marin of Maren vind ik trouwens ook erg mooi!

Ik vind een naam beginnende met een T juist leuk bij Tijssen (een alliteratie noemen ze dat toch?). Voor mij wel Tom Tijssen etc!

• Esther

Dankje voor de suggesties, Lieve :)

Mirthe en Mirre vind ik zelf ook mooi. Mirthe Tijssen is wel ook weer twee keer kort na elkaar de -t maar die moet wel kunnen.

Marin en Maren lijkt te veel op mijn eigen roepnaam, ik vind ze wel mooi.

En het is inderdaad een alliteratie. Mijn zwager heeft ook een T.. Tijssen naam en dat loopt wel aardig maar ik heb toch het gevoel wat Jac ook beschrijft, een beetje stripfiguur achtig.