kindje geboren met 'onze naam'

  • lian

    Hoi,

    Wij zitten met een probleempje. Vorige week is een nicht van mij bevallen van een zoontje. Deze heeft de naam gekregen die wij ook voor een jongen hadden. Ze komen tzt waarschijnlijk bij elkaar in de klas dus we twijfelen wat we moeten doen. We weten het geslacht van onze kleine niet, over 3 weekjes ben ik uitgerekend. Wat zouden jullie doen??? De naam gewoon houden of voor een andere naam gaan.

    Groetjes

  • Lizzy26

    Hebben jullie héél véél contact met die nicht? Zo niet, zou ik zeker de naam houden. Misschien komen ze wel bij elkaar in de klas, maar het kan goed zijn dat ze bij x aantal jaren met 5 in dezelfde klas zitten met dezelfde naam, ondanks welke naam je ook kiest, dus ik zou er niet achter kijken. Zeker niet als je al zo ver zit. Als je nu nog vlug vlug een andere naam moet zoeken, kan het zijn dat je je het gaat beklagen.

  • Daisy

    Om eerlijk te zijn ik zou een andere naam zoeken.

    Maar welke naam gaat het over? Is het Daan, waar er 10 van in een klas kunnen zitten (overdreven) of is het een hele onbekende naam…

    ZOu het Daan zijn dan zou het niets uit maken… is het een onbekende naam, zou ik toch verder zoeken…

    Maar ja wie weet is het wel DE naam, dan moet je het gewoon doen hoor…

    Succes!

  • Marloes

    Ik zou voor een andere naam gaan. Of vinden jullie geen enkele andere naam net zo leuk?

  • choclatss

    Als het voor jullie DE naam is met het YES gevoel, zou ik zeggen,

    gewoon doen !!

    Anders krijg je spijt !

  • Yvon

    Moeilijk he, die naam was al zo ‘van jullie’….Is het toeval of an slip of the tongue ??

    Ik zou een andere, mogelijk, nog mooiere naam zoeken en wij helpen je graag ;)

    Wat is/was de naam?

    Ik denk ook dat je altijd aan dat neefje zult denken met de gedachte: 'als….als….dan…."

  • xEmx

    Gewoon geven.

    Voor hetzelfde geld verhuist je nicht of verhuizen jullie in de toekomst en komen ze niet bij elkaar op school.

    Je krijgt er spijt van als je “de naam” niet geeft aan je kind.

    Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en wij hebben een andere naam aan ons kind gegeven.

    Er komt ruzie in de familie en we hebben de neef van mijn man (en dus ook zijn zoontje) nooit meer gezien.

    Ik heb absoluut geen spijt dat onze zoon een andere naam heeft, maar ik vind het wel nog steeds jammer omdat het gewoon “de naam” was.

  • nikki

    als je idd niet heel erg veel contact hebt dan zou ik het gewoon doen..

    wat is de naam..ben erg benieuwd nu!

    nichtje van mn vriend heeft een kindje die heet senne(meisje) ze wonen in de andere kant van nederland (voor ons gezien).dus we zien ze alleen 1x per jaar ongeveer.en ik vind senn voor een mannetje erg leuk..dit zou nog best kunnen denk ik..

  • Blue

    Aangezien jullie familie zijn (ook al is er een andere achternaam) en de kans groot is, dat ze bij elkaar in de klas komen, zou ik het niet doen en een andere naam kiezen.

  • mamaaa

    naam houden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!