wie heeft dat nog meer gedaan?

  • Marieke72

    Hieronder las ik dat

    Anna Jélin Elisabeth is geboren: roepnaam Jélin.

    Maar wat ik niet snap is dat je Jélin dan als tweede vermeldt. Dan schrijven officiële instanties het kind dan toch altijd als Anna JE aan?

    Wie heeft dat nog meer gedaan of zelfs de roepnaam niet in de officiële namen laten zetten (zoals vroeger mijn buurjongen: Hendrikus Theodorus en we noemen hem Koen :? )

    Marieke

  • Rose. mv 4 + 22/10/09

    Bij mijn kinderen heb ik dat niet gedaan, maar mijn ouders hebben mij wel J.osephine M.erel genoemd, roepnaam Merel. Ik heb er geen problemen mee. Vaak kun je zoiets invullen als: Roepnaam en Voornamen ofzo. En dan nog; als ik post krijg aan J.osephine M. (wat echt bijna niet voorkomt) kan ik daar niet mee zitten, ik weet dat ik het ben :D

  • Anna

    Ook ik heb mijn roepnaam als tweede naam. Niet heel erg, maar soms wel lastig hoor. Overal sta je ingeschreven met je eerste naam, wordt je opgeroepen met die naam, als je vliegtickets bestelt, niet vergeten die naam te noteren. Eigen valt het me tegen dat je bij veel instanties je officiële eerste naam in moet vullen. Ik zou het bij m'n eigen kinderen dan ook nooit zo doen.

    Wel loopt deze volgorde van namen beter, dan als het andersom geweest was, dus daarom hebben m'n ouders er ook voor gekozen.

  • Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

    Mijn moeder heet Catharina Antionette, voor haar vrienden en familie Karin. Dat zit dus echt niet in officiële namen!

  • Ella.mv.Fien

    Wij gaan onze dochter Imme Brechtje noemen (ja ik denk dat ik het eindelijk echt zeker weet, haha) en als roepnaam hebben we dan brechtje. Ik vind het geen probleem, het loopt zo gewoon beter. Andersom vind ik het gewoon niet mooi klinken.

    Mijn oudste heet voluit Josefien en zo krijgen we ook de post op haar naam.

  • ***Noni***

    Ik vind bij die combi van Anna Jélin Elisabeth het zo veel mooier staan dan Jélin Anna Elisabeth bijvoorbeeld.

    Zelf heb ik het niet. Mijn eerste officiële naam is mijn roepnaam en ik heb er een tweede naam bij die ik nooit gebruik maar wel meestal op post heb staan (E.M)

    De rest van de familie heeft het ook allemaal zo gedaan.

    Ik zou het zelf niet erg vinden mijn kind een afwijkende roepnaam te geven, maar zou het dan wel graag zo willen draaien dat in elk geval de eerste officiële voorletter dezelfde voorletter is als de roepnaam, bijvoorbeeld Elise die eigenlijk Elisabeth Johanna heet ofzo.

  • Lila

    Hier in België is dat dus echt niet de gewoonte. Heb het echt nog nooit gehoord.

    Hier zou het dus echt verwarrend worden. Maar ik heb de indruk dat het in Nederland wel vrij vaak voorkomt, dus dan vind ik het niet zo erg.

  • Maaike mv M+J

    Zelf ben ik naar mijn oma en moeder vernoemd. Mijn roepnaam is totaal anders.

    Bij mijn jongste dochter is de officiele naam Johanna Hendrika maar de roepnaam is Janneke. We wilden niet meer dan twee namen geven. Wel bewust de beginletter hetzelfde gegeven.

  • Pietje Puk

    Alleen mijn zoon Kees heeft als doopnamen Cornelis Simon Petrus. Dit omdat we hem naar zijn opa wilden noemen en die heet ook zo, Incl Cees als roepnaam.

  • choclatss

    Ik zou dat ook zo kunnen doen.

    Zie daar geen problemen in.

    Als de combi maar lekker loopt !!