Tweelingnamen

  • -Thalia-

    Ik heb zelf een jongenstweeling (W.est en W.olf). Wat ik me nu dus afvroeg, zou je twee “aparte” zoons (of dochters, of zoon en dochter) anders noemen dan wanneer het een tweeling was geweest? Ik denk namelijk dat W.olf niet zo had geheten als hij niet het tweelingbroertje van W.est was geweest.

  • cdm

    ik vind het leuk als ze bij elkaar passsen qua bv opbouw

    of beginletters.

    lois en levi bv of idd wolf en west.

    ik ken n tweeling i.s.a en l.orel.ei

    dat vind ik dan dus echt weer niet mooi passen.

  • Millie

    Ik denk niet dat ik andere namen zou kiezen. Ik zou er wel rekening mee houden dat tweelingnamen misschien nog meer in ‘1 adem’ genoemd worden dan gewone broertjes of zusjes.

  • Blue

    Ik zou ze los van elkaar niet anders noemen, dan wanneer ze een tweeling zijn.

    Maar ik zou wel verschillende beginletters proberen te kiezen voor de namen, en zeker bij een tweeling.

  • Olle

    Ik denk wel dat ik rekening zou houden met het “type” naam, maar dat geldt niet alleen voor een tweeling, ook voor broertjes en zusjes in het algemeen.

    Stel we kiezen voor een typisch Hollandse naam, dan kies ik voor het broertje of zusje waarschijnlijk ook een Hollandse naam. Wordt het een Franse naam, dan waarschijnlijk geen Hollandse naam voor de tweede.

  • Ela

    Eens met Olle, ik zou qua stijl wel erover nadenken, maar niet zozeer meer dan met andere broertjes en zusjes. En ik zou juist bewust voor verschillende beginletters kiezen, dus niet te jut en jul.

  • Marinthe

    Ik zou voor een tweeling niet nog meer rekening houden met de naam van (tweeling)broer/zus dan anders. Dus stel als mijn eerste twee kids een tweeling waren geweest dan zou het waarschijnlijk ook gewoon T.i.m. en S.e.t.h. geweest zijn ;)

    Leuke namen hebben je kids trouwens :D vooral W.est al zou ik daar hier nooit voor kiezen omdat de wijk waar wij in wonen zo heet…..

  • Lilly89

    Nee ik zou bij een tweeling juist nog voorZichtiger zijn voor een jut en juul effect…

  • -Emmy-

    Ik kom daar maar niet uit, ik weet echt niet wat ik zou doen.

    Ik vind bij anderen een overeenkomst in klank of letters altijd wel mooi, maar ook in stijl. (bijvoorbeeld: Julian & Linde).

    Voor mezelf denk ik nu dat ik gewoon de mooiste namen zou kiezen die ik ken, omdat ik die het liefst wil geven.