Tweede naam

  • Katrien

    Hallo,

    Zoals jullie weten verwacht ik een dochter in augustus. Haar naam wordt, normaalgesproken, R.oos.

    Nu hebben we 2 namen die we mooi vinden als tweede naam. Dat zijn Guusje of Sarelot (deze naam heb ik zelf verzonnen omdat ik zowel Sare als Lot erg leuke namen vind, maar ik wil maar 1 tweede naam ;) en ik vind Sarelot erg leuk klinken!).

    Welke naam zouden jullie kiezen? Bedankt!

  • Vleerkipje

    Guusje! (leuk, lief)

    Sarelot vind ik echt niet leuk.

  • -Emmy-

    Ooo, Sarelot, leuk!

    Guusje niet mooi..

    Haha precies het tegenovergestelde van Vleerkipje :p

  • Lieve!

    Sarelot vind ik echt fantastisch klinken, maar ook Guusje is een favoriete naam.

    Toch zou ik voor Sarelot gaan!

  • cdm

    guusje nederhorst fan?

  • Lieve!

    cdm Schreef:

    ——————————————————-

    > guusje nederhorst fan?

    Waarom zou je Guusje Nederhorst fan moeten zijn om de naam Guusje leuk te vinden?

  • Kim

    Bij Guusje denk ik gelijk aan Guusje Nederhorst, Misschien heb ik dat omdat ik het verder nog nooit bij iemand anders gehoord heb.

    Sarelot te veel geknutseld. Dus ik zou dan of 2 namen nemen (dus Roos Sare Lot) of 1 van de 2 (Roos Sare of Roos Lot)

    Ik zou gaan voor Roos Sare of anders Roos Lot

  • Karlijn

    Sarelot vind ik even wennen. Guusje vind ik eente harde naam en geen mooie combi met R.oos.

    Ik zou voor R.oos Sarelot kiezen.

  • Ela

    Guusje vind ik niet leuk. Ik kan er niets anders in horen dan een mannennaam met -tje erachter, en ik hou niet van mannennamen voor vrouwen en ook niet van -tje namen.

    Sarelot vind ik redelijk geknutseld maar dat vind ik voor een tweede naam veel minder erg dan voor een eerste naam. Als je het echt zo mooi vindt, waarom ook niet? Zelf zou ik dan voor Roos Sare gaan.

  • Kaat

    Ik zou voor Guusje gaan omdat je bij Roos Sarelot twee keer de S achter elkaar hebt en dan snel Roo Sarelot zegt ipv Roos (hoewel je de tweede naam niet zo vaak zult noemen gok ik)