jongens/meisjesnamen

  • Marieke72

    Ik lees het wel eens hier en ik heb het zelf ook: ik heb veel meer moeite om jongensnamen te bedenken die ik leuk vind, dan meisjesnamen. Ik denk dat ik wel 20 leuke meisjesnamen kan opnoemen en bij jongens blijf ik op de 5 steken.

    Hoe ervaren jullie dat?

  • Maren

    Eerder had ik dat ook. nu ben ik de laatste tijd meer jongensnamen leuk gaan vinden, en is het nu ongeveer gelijk.

    Ik kan me wel voorstellen dat er in meisjesnamen meer keuze is, weet iemand of dat zo is?

  • Ela

    Ik heb dat ook. Nu kan ik wel redelijk wat jongensnamen verzinnen die ik “oke” vind, maar er zijn er maar heel erg weinig die ik echt heel mooi vind en zelf wellicht zou kunnen en willen geven. Inderdaad maximaal 5 denk ik. Terwijl er ontzettend veel hele mooie meisjesnamen zijn.

  • Superwen

    Hier hetzelfde! Naam voor mijn zoon was een crime!

  • -Emmy-

    Jongensnamen vind ik (voor onszelf) ook veeeel moeilijker!

  • Marinthe

    Ik heb het juist andersom momenteel :D De enige meisjesnaam die ik nu nog écht leuk vind is Lot

  • Madelief mv 1

    Bij de eerste waren we zo uit de jongensnaam… meisjesnamen waren gekozen maar we waren beide niet overtuigd.

    Nu stond de meisjesnaam heel snel vast… en was de jongensnaam een verschrikking…

  • Lola

    Mijn lijstje jongensnamen is ook een heel stuk korter!

    Ik denk dat het inderdaad deels komt doordat er meer meisjesnamen zijn…

  • Marieke72

    Is dat zo?

  • Olle

    Ik heb het precies andersom.

    Bij de meisjesnamen vind ik (van mijn grote namentop) eigenlijk maar 5 of 10 namen écht leuk.

    Bij de jongensnamen vind ik naam 1 t/m 50 zelfs een kanshebber die ik zou kunnen overwegen. Ik kan daar ook makkelijker wennen aan een naam die niet oorspronkelijk mijn favoriet was. Bij een meisjesnaam kan ik dat niet.