Maegann

  • Millie

    Op de pagina van Prénatal op Facebook kun je alle baby's zien die in een bepaalde maand geboren zijn of die zeg maar in de ‘kijker’ worden gezet.

    Ik las de volgende naam van een meisje: E.lsje Margo en als roepnaam Maegann.

    Kan iemand mij uitleggen wat Maegann en E.lsje Margo gemeenschappelijk hebben? Of kunnen ouders gewoon een totaal andere roepnaam kiezen dan de officiële naam? Beetje vreemd vind ik…

  • Marinthe

    Ja hoor dat kan gewoon. Zo heet onze oudste officieel T.eunis P.ieter en heeft als roepnaam T.im. Onze derde heet officieel H.endrik C.ornelis en met roepnaam R.ik*. En onze jongste heet officieel M.arinthe J.osephine en als roepnaam M.int

    Alleen onze 2e zoon heeft zijn roepnaam ook als officiele naam ;) S.eth J.acob, oftewel S.eth

  • Nahariya

    Dat kan, ik kwam op internet eens een E. lisah A. lexis C. oralie tegen, roepnaam A. nne-M. arith. Daar begrijp ik echt helemaal niets van…

  • Sas30

    Afgezien van het feit dat ik wel vaker roepnamen tegenkom die niet heel direct zijn af te leiden uit de doopnamen vind ik de spelling van Maegann vreemd aandoen. Ik zou het eerder schrijven als Meagan/Meaghan of zo.

  • niene

    Persoonlijk vind ik dat altijd zo raar. Noem je kind dan Maegann Elsje Margot. Waarom een andere roepnaam dan de echte namen? Een afkorting begrijp ik nog (Saar van Sarah),

    maar verder…..

  • Cxx

    Bij mij is dat ook zo. Ik heb officieel 2 doopnamen (van mijn oma's) en dan een andere roepnaam. Liever had ik gehad dat mijn roepnaam daar ook bij (voor) zou zitten..

    Ik zou het bij mijn kinderen later ook niet zo doen ;)

  • Marieke72

    Alles kan natuurlijk, maar ik zelf zou er niet voor kiezen. Je kind wordt op veel officiële documenten aangesproken op de eerste naam. Wij hebben onze eerste dochter Rosa als eerste naam gegeven omdat het beter matchte bij haar tweede naam die ik haar perse wilde geven (een 1 lettergreep meisjesnaam - vernoemd naar mijn overleden vriendin) maar nooit bij stilgestaan dat zij overal als Rosa wordt aangeschreven (sociale verzekeringsbank, gemeente, school etc). Ze heeft Roos als roepnaam dus heel schokkend is het niet, maar omdat ik Roos bijna 100x leuker vind dat Rosa, is het voor mij uiteindelijk wel een dingetje geworden ;)

    Als je je kind dus Johannes Hendrik noemt, roepnaam Stijn dan wordt hij als Johannes aangeschreven…. Het is maar of je dat wilt.

  • Ela

    Ik heb ook wel eens gehoord van een “Johannes Petrus”, roepnaam “Ricardo”… Tja, ik begrijp daar echt niets van. Doe dan Ricardo Johannes Petrus. Ik zou dit zelf ook nooit zo kiezen.

    Een langere naam met koosnaam vind ik overigens wel heel leuk (Rosalie-Roos/Leonore-Noor/Feline-Fee, etc), maar juist omdat die koosnaampjes dan niet officieel zijn.

  • Olle

    Ik begrijp het persoonlijk ook niet, maar ik ben dit inderdaad ook al vaker tegengekomen.

  • Bloempje16

    Bij mijn namen is dit ook zo.

    Ik heb drie doopnamen, naar mijn oma's en oudtante.

    Mijn roepnaam is een hele andere naam en ook niet afgeleid van de doopnamen.

    Ik heb dit nooit erg gevonden, tot ik op mijn opleiding aangesproken werd met mijn eerste doopnaam.

    Ik had liever gehad dat mijn roepnaam nog voor mijn 3 doopnamen had gestaan.

    Een naam afleiden van de 1e doopnaam vind ik wel mooi, Roosmarijn - Roos bijvoorbeeld.

    Ik weet in ieder geval dat ik de roepnaam van mijn kinderen later ook echt als eerste naam wil.